Groepslessen

let op! Wegens corona zijn er op dit moment geen fysieke groepslessen.  U kunt wel onze online groepslessen volgen. 

 

==========================================================

 

 

 

Bij Health Club Gold’s Gym kan je naast vrij trainen ook onze groepslessen volgen. In onze sportivity app vind je het programma. 

LOW INTENSITY LESSEN – kom geheel tot rust

– Happy Yoga
Happy Yoga is een actieve yoga workout op moderne muziek. Gecontroleerde ademhaling, concentratie en een gestructeeree serie van Yoga, Tai Chi en Pilates. Deze houdingen en bewegingen creeer een workout die het lichaam in een toestand van harmonie en balans brengt.

– Easy Flow

– Yoga mix

– Yin Yang Yoga
Voor degenen die Yin willen proberen, maar nog niet het geduld hebben om 3-5 minuten in een houding te blijven en voor degenen die binnen een les tegelijk willen werken aan spieren, bindweefsel en gewrichten. In een Yin Yand Yoga les werken we met beide kwaliteiten doordat dynamische bewegingen (Yang) afgewisseld worden met verstillende houdingen (Yin) die net als in de Yin lessen langer aangehouden worden. De Yang in de bewegingen is gericht op de spieren en zorgt voor een krachtig lichaam. De Yin houdingen richten zich meer op het dieper liggende bindweefsel rondom gewrichten en organen en brengen je in contact met de stilte in jezelf. Zo onstaat er een gezonde balans tussen lichaam en geest. Yin yoga is zeer effectief bij het verminderen van rugklachten, bevat veel elementen van mindfullness en heeft een meditatief en rustgevend effect.

– Power Yoga
Power Yoga is een fysieke yoga workout. Waarbij je flexibiliteit en kracht opbouwt en je een gevoel krijgt van rust en kalmte. Door vele poses en stretches worden je spieren soepeler en flexibeler. Door de meditatie aan het einde van de les worden deze effecten van de oefening versterkt en keert de rust terug in lichaam en geest.

– Vinyasa Yoga 
Vinyasa Yoga is een krachtige en dynamische yogastijl waarbij ademhaling centraal staat. Een manier van yoga in flow; als een dans. Hierdoor ontstaat meditatie in beweging.

– Board Balance/intrinity
Trainingsprogramma die ontworpen is op een fitness board om kracht, balans, flexibiliteit, coordinatie en lenigheid om op te bouwen.

– Pilates
Tijdens Pilates ligt de focus op je lichaamshouding, ademhaling en bewegingstechtniek. Oefeningen die met name gericht zijn op de buik, bekken, onderrug en bilspieren.

 

INDOOR BOOTCAMP/funxtionele trainingen

– Crazy work-out
Ben jij iemand die doorzet en de “never give up” mentaliteit heeft? Dan is deze workout iets voor jou. Waar andere stoppen, word je hier gedreven om tot het uiterste te gaan. Om zo je uithoudingsvermogen, kracht en behendigheid te trainen.

 – Zumba fitness
De originele dans workout. Ben je klaar om jezelf in vorm te feesten? Met Zumba vergeet je de training, verlies je jezelf in de muziek en kom je in shape. Zumba lessen zijn voorzien van leuke maar intensieve-latijnse en internationale beats. De bewegingen zijn gemakkelijk te volgen en Zumba is een echte calorieverbrander.

– Zumba gold
De Gold versie van Zumba is ontwikkeld voor de actieve oudere volwassenen en voor degenen die langzaam conditie willen opbouwen. De les is gemakkelijk te volgen want het tempo ligt iets lager (low-impact), maar natuurlijk geheel in Zumba stijl. 


HIGH INTENSITY LESSEN

– Piloxing
Piloxing combineert de snelheid en behendigheid van boksen met de flexibiliteit van Pilates en de fun van het dansen. Tijdens de les gebruik je verzwaarde handschoenen voor een maximal effect. Een pittige maar effectieve les om in shape te komen.

Diverse variatie lessen:
– SSP
– Barre
– Knockout

– BBB
Intensieve aerobic les waarbij de nadruk ligt op oefeningen voor de buik, billen en benen. De les start met een wisselende choreografie gevolgd door spierverstevigende oefeningen. 

– Gold’s fit

– Bodypump
Een groepsles met halters en gewichten gericht op spierversterking. Verbetering van o.a. spierkracht, coordinatie en flexibiliteit. In een uur pak je alle belangrijke spiergroepen aan.

– Work that body
In deze les wisselen voornamelijk low impact cardio en spierversterkende oefeningen elkaar af, waardoor er een ultieme balans is tussen vetverbranding en spieropbouw. De les eindigt met een uitgebreide coolingdown uit om het hart en hoofd weer tot rust te brengen. Kortom een complete workout voor zowel lichaam en geest.

  

RPM/SPINNING

– Spinning
Is een groepsles op een speciale fiets, waarbij je op je eigen niveau traint. Dat maakt dat deze les voor zowel beginners als ervaring fietsers. Je verbetert snel je conditie en het vergroot de kracht in je benen. Hierbij is geen vast programma. Hit cycling spinning lessen op hartslag of op vermogen kan op onze IC7 fietsen perfect. Geleidelijk bouw je op naar je maxium hartslag of vermogen en met iedere maand een niuew doel/training. Lessen varieeren van Full Power, Full Interval naar aerobe souplesse trainingen. Dus train “smart with your heart” en laat je verrassen wat jij in je hebt aan kracht en duurvermogen.

– RPM
Een groepsles op een speciale fiets, waarbij je op je eigen niveau traint. Dat maakt dat deze les voor zowel beginners als ervaring fietsers is. RPM is een interval les met een aantal weken hetzelfde programma. Je verbetert snel je conditie en het vergroot de kracht in je benen.

 

KIDSLESSEN (8 t/m 15 jaar)

Kidsfitness
Op een speelse en leuke manier fit worden.

– Spinning kids
Bij deze les staat de fun factor centraal. Spinning is een groepsles op een speciale fiets, waarbij je op je eigen niveau kan trainen. Spinning verbetert de conditie en vergroot de spierkracht in je benen. Samen met hippe muziek en leuke videoclips is deze les echt een feest.

 

 

 

Share this...
Share on Facebook
Facebook